:: Pukul Berapa Tok Harimau ::

Thursday, April 15, 2010

Hak dan Kebebasan

Salam semua,

Agak lama jgk aku tak update blog aku..bkn ape cuma kdg-kdg aku busy sikit dgn kerja harian dan aktiviti sosial yang lain..hehe..:P
Tapi malam nie aku tergerak lak hati nak membuat sedikit coretan atas dasar keprihatinan aku kepada insan-insan yang kadang kala terpaksa meneruskan kehidupan dengan dinafikan hak kebebasan mereka. Aku tak faham lah kenape boleh jadi begini sedangkan yang menafikan itu telah melalui kehidupannya dengan baik tetapi die telah menyukarkan kehidupan org lain. Bagi aku kadang kala tindakannya hanya mengikut perasaan amarah semata-mata..please lahh..don't threat them as a childish..mereka dah besar dan tahu hala tuju jalan kehidupan masing-masing.

Untuk nasihat aku kepada semua, apabila kita mahu kehidupan kita senang dan mudah, janganlah kita menyukarkan kehidupan org lain dan sentiasalah berfikiran positif. Ikutlah peredaran masa dan usia. Nak protector pun jgn lah sehingga melampaui batas-batasnya. Janganlah sampai org mengata kita dengan benda-benda yang tidak elok.

K lah guys, aku dh ngantok n nak tdo..c u next..:)
Assalamualaikum.

1 comment: